gimp tips suddig bakrund

Hej! Som sagt så var det någon som frågade om jag kunde göra ett gimp inlägg om hur man kan göra mer suddigt i bakrunden. Hoppas att du menade såhär men sen finns det säkert andra sätt också. Sen vill jag också säga att om man gör såhär så kan det bli så att det ser lite tillgjort ut. Jag drog upp där det står  "rate" ganska mycket så jag gjorde det ganska suddigt. Men man kan dra ner den om man vill få en lite finare yta. Sen om du tycker det är jobbigt ( om du har små penslar ) så kan du skala bilden till ex. 700 som jag gjorde för då får du en större pensel.

1. Först öppnar du den bilden du vill ha. ( Jag har redigerat min ).
2. Sen väljer du "vattendroppen" ( bluren ). Sen som jag skrev där uppe så kan du förminska bilden om du vill ha en större pensel om du bara har små. Sen om du tycker att det går dåligt så kan du dra upp där det står "rate" så blir det suddigare. 
 
FÖRE
EFTER
Nikon D3100 - NIKKOR 50mm - Redigerade i Gimp 2.6
 
Om det är nåt du inte förstår så kommentera gärna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0