glass

Hejsan! Idag har jag ju gjort hemmagjord choklad glass, det var jätte lätt! Hoppas det smakar choklad för tog ganska lite kakao i och lite hackad choklad. Men det blir säkert gott. Och idag är det ju semmeldagen också. Mamma har köpt semlor så det kanske kommer lite bilder ikväll. Idag kommer även Maria&Mindy best friends forever eller vad det heter haha, det ska jag se på! Inläsningsdagen som var idag i skolan gick bra. Vi hade idrott sista lektionen så vi kunde träna på fotboll till Trophy cup.

Har lite träningsverk sedan dansen som var igår, men inte så jätte mycket. 

RECEPT PÅ CHOKLAD GLASS

3 msk florsocker
3 äggulor
3 dl vispgrädde
2-3 msk kakao
Så mycket hackad choklad som du vill. Jag tog ungefär 75-100 g.

GÖR SÅHÄR:

Vispa äggulorna och florsockret med elvisp fluffigt. Vispa vispgrädden i en annan bunke. Blanda ihop grädden med äggsmeten. Tillsätt kakaon och den hackade chokladen. Jag vispade men det blir någ bättre att blanda med en slickepott eller sked. Ställ in den i frysen tills den har stelnat. 

Nikon D3100 - 18-55 mm objektiv - Redigerade i Gimp 2.6
Som ni ser så är min lite som en choklad mousse, det var för att jag vispade ihop äggsmeten med grädden istället för att blanda vilket jag inte borde ha gjort ;)
                                   

Kommentarer
Postat av: Kuken

Jävla bra blogg snopp... ❤❤❤❤❤❤❤❤❤😘❤❤❤🍦 älskar din blogg den äger snopp.. Från du vet vem.. ❤😘❤

2013-02-20 @ 11:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0