retuschering gimp

Nu tänkte jag visa hur man kan sminka och fixa i gimp. Det är en google bild om nån undrar haha. Men det finns några saker som gör att man ser sminkad ut, det är om man smetar ut huden, fixar ögonfransar (det har jag penslar till och det har nog inte så många), läppar, lite svart på vattenlinjen i ögot, ögonbryn, typ det. Så det ska jag visa. Kanske är lite otydligt men ni kan bara fråga då. 
 
1. Först ska du börja med att smeta ut huden. Det verktyget som är en hand som pekar typ använder man. Var noga och om det blir för mörkt under ögonen kan du bara måla med en hudfärg och smeta ut så det blir jämt. 
2. Nu ska du ta nytt lager för att fixa ögonbrynen.
3. Måla med svart färg, så det blir kolsvart för du kommer ljusa upp den sen. Nu väljer du grain merge där ovanför lagret, eller nån annan som du tycker passar. Och sen drar du ner den där grejen tills du blir nöjd.
4. ♥ Ögonfransarna visar jag inte eftersom jag inte tror att det är så många som har dom penslarna om man inte laddat ner. Men om du har dom så sätter man bara dit dom som man målar ♥ Men nu det där svarta. Ta bara nytt lager igen och måla svart under ögonen, sen drar du ner (byt till grain merge först) till typ hälften eller så du tycker blir bäst.
5. Nu är bara läpparna kvar, gör exakt samma sak som innan. Ta nytt lager, ta rosa eller nån annan och måla, byt till grain merge och dra ner skalan så det blir genomskinligt.
FÖRE
EFTER
Dock ganska slarvigt men aja, kommentera om ni inte fattar :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0