skugglinje runt text i gimp 2.6

Hejsan! Emma har nu gått hem och jag hade inget att göra så gjorde Gimp 2.6 tipset idag istället! Jag lärde mig ju igår hur man gjorde skuggtext i Gimp 2.6. Som ni kanske har sett så har jag ju ändrat texten på min bloggdesign. Det är så jag tänkte visa hur man gör! 

1. Först ska du öppna nytt lager, sedan skriva något på valfri yta och välja färg, storlek och typsnitt. 
2. Jag har ett engelskt Gimp, men ny ser om ni har ett svenskt vilket ni ska ta på. Men för mig blir det: Filters -> Light and Shadow -> Drop Shadow.
3. Sedan när du kommit fram till denna lilla ruta så väljer du vilka nummer du vill ha, som ni ser på bilden, så gör jag min text, fast det kan bero på vilken färg man har på texten, men har du skrivit på en bild med vit text så tycker jag det här fint med det där. Men så får man testa sig fram.
4. Sedan är du klar och du kan spara den bloggdesignen eller vad det är som du har skrivit på. Hoppas ni vart nöjda! Ladda gärna ner Gimp om du inte har det :) 

                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0