plugg

Hejsan! Nu har jag pluggat klart, kanske pluggar lite mer sedan. Har fortfarande inte mer bilder på datan för idag så fick det bli en pluggdag och nu är det inte direkt fint ljus. Och dessutom ska jag hjälpa en tjej som gick i min gamla klass med hennes blogg. Men jag redigerade en bild från en regnig sommar dag i somras. Idag hade vi ju Nationella prov som jag skrev förut i svenska. Idag var det först att man skulle läsa tre texter och sedan svara på frågor till dom, sedan var det en förklarande och berättande text. Eftersom temat på det första nationella provet för sexorna i alla Sveriges skolar var "Bygga broar" så skulle man förklara sin bro som man kom på, jag valde en abstrakt bro, alltså en sådan man inte kan ta på. Med det menade jag bygga broar mellan varandra, ex. vänskap som jag skrev om. Skönt att det var det sista i svenskan. Fast i vår tror jag så har vi något muntligt prov. Och imorgon har niorna prov igen och då får ingen vara i B-korridoren, och jag har mitt skåp i B-korridoren. Så vi kommer få ta med oss förmiddagens lektionsmappar, dessutom har vi idrott, fast det är andra lektionen så då kommer vi få släpa runt på väskorna och allt. Jag vill verkligen att det ska bli sommar och att det ska växa fram fina blommor som jag kan fota. För nu blir det ju inte direkt så jätte fina bilder enligt mig. Och till sommaren så ska jag köpa ett nytt objektiv och en fjärrutlösare med sladd, om jag har råd då ;) Är också så sugen på att baka men har ganska fullt upp oftast så det får bli när jag kan och orkar. Men hoppas ni blir nöjda med den dystra regniga bilden från i somras:

Nikon D3100 - 18-55 objektiv - Redigerad i Gimp 2.6.
Bilden är från typ precis jag hade fått min kamera.
                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0